Tilbage til Ford A Siden
Januar 2007 begynder adskillelse af motor og gearkasse |
||
Motor rummet så ikke godt ud | Lygterne trænger til om fornikling | Torpedopladen skal males |
Postkasse rød motor Føj for den | Svinghjul til Multi plade kopling | Flere ventil fjedre var knækket |
Glemte jeg at nævne at den smed flere liter olie den sommer. Hovedlejerne var slidt |
Gearkasse adskilt alle lejer skiftet ellers fin.
|
Multi plade kopling
|
Motor retur efter hovedleje renovering |
Rep. af revne i topstykke | Endelig slutmontering |
Nye ventiler, løftere & fjedre | Nye tandhjul til kamaksel | Lidt "loctite" hvad mon Henry brugte |
Check af svinghjulshus | Oliepan monteret håber det er tæt | Tilbage i holderen "vupti" |
På med toppen | Så ventildæksel og retur rør | Så Manifol |
Færdig |
Inden "komfuret" skal monteres skal motorrummet ha en tur. |
|
Dato mærkning på torpedopladen 9-13-28 13 Sep. 1928. Hvilket stemmer fint overens med motorens nummer. |
Når man nu er igang så blev det meste af undervognen set
efter. Her 28´rens bremsesystem noget slidt men svejst og slebet til. |
Her alle delene til 28´rens bremsesystem med udlignings system. Det blev fremstillet indtil dec. 28 |
Torpedopladen ved at blive renset for gammel maling | Her for rammen efter maling | Set indefra bilen |
Nymalet torpedoplade | Gearkasse monteret | Så er det motorens tur |
Den var ikke nem at få på plads grundet nye gummi ophæng i siden, samt Multi plade kobling | Her det endelige resultat | |
Før | Efter | Lige klar til en ny sæson |
Og jeg nåede det inden Swapmeet i Nyvang det forår |