Tilbage til  Ford A Siden

Januar 2007 begynder adskillelse

af motor og gearkasse

   
Motor rummet så ikke godt ud Lygterne trænger til om fornikling Torpedopladen skal males
Postkasse rød motor Føj for den Svinghjul til Multi plade kopling Flere ventil fjedre var knækket
Glemte jeg at nævne at den smed flere liter olie den sommer. Hovedlejerne var slidt

Gearkasse adskilt alle lejer skiftet ellers fin.

 

Multi plade kopling

 

Motor retur efter hovedleje

renovering

Rep. af revne i topstykke Endelig slutmontering
Nye ventiler, løftere & fjedre Nye tandhjul til kamaksel Lidt "loctite" hvad mon Henry brugte
Check af svinghjulshus Oliepan monteret håber det er tæt Tilbage i holderen "vupti"
På med toppen Så ventildæksel og retur rør Så Manifol
Færdig

Inden "komfuret" skal monteres

skal motorrummet ha en tur.

 

Dato mærkning på torpedopladen

9-13-28  13 Sep. 1928.

Hvilket stemmer fint overens med motorens nummer.

Når man nu er igang så blev det meste af undervognen set efter.

Her 28´rens bremsesystem noget slidt men svejst og slebet til.

Her alle delene til 28´rens bremsesystem med udlignings system. Det blev fremstillet indtil dec. 28
Torpedopladen ved at blive renset for gammel maling Her for rammen efter maling Set indefra bilen
Nymalet torpedoplade Gearkasse monteret Så er det motorens tur
Den var ikke nem at få på plads grundet nye gummi ophæng i siden, samt Multi plade kobling   Her det endelige resultat
Før Efter Lige klar til en ny sæson
   
Og jeg nåede det inden Swapmeet i Nyvang det forår